Wednesday, December 2, 2009

Cuti kat Kelantan (3rd Post)

my view point of..

Hujan oh Hujan




Dah musim dia! Hujan dah mula turun balik sejak hari raya ketiga lagi tapi yang lebatnya 2-3 malam lepas mcm nak roboh bumbung rumah, tapi hari ni bukan saja malam tadi, tapi melarat sampai sekarang (10.20AM). Mak aku cakap, 2 hari sebelum raya pon hujan jugak tak berhenti, tapi 2 hari menjelang raya hujan tak turun, rahmat agaknya. Kat depan tangga dah penuh dengan air hujan, dan hujan tak berhenti sejak pagi tadi. Ingat hari ni nak keluar 'berderat' ke KB cari barang2 yang kawan pesan. Tgklah tengahari ke petang sikit. Semalam pon kelaur jugak gi Tesco, pusing2. Pas tu gi Nordin Batik dan angkat baju batik sehelai, wife aku yg sponsor. Kebanyakannya sekarang wife aku yg sponsor sebab aku ni cukup2 makan je. Lepas bayar kereta dan kad kredit, tinggal 2-3 ratus lagi. Buat sementara ni aku bergantung kepada wang ihsan drpd wife la psl dia pon baru dpt duit KWSP. Tapi aku pon sogan jugak nak minta2, dapat dia sponsor makan minum pon kira ok la...hehehe..

Semalam ada jugak gi kedai accesories kereta tanyakan pasal lampu belakan spectra aku. Tak ada stok, tapi kalau nak makan masa 2-3 hari jugak. Harganya dalam 200-250 gitu, aku kata KIV dulu, nak survey kedai lain, tgk kedai lain lagi tak simpan stok. So aku KIV dulu, sok senang2 cari kat Seremban la kot. Lampu belakang kiri spectra pecah hari tu pasal wife aku reverse kereta terkena lori kat belakang. Lori tak apa2 la, dah lori, kereta awaklah yang kena. Bila dia balik aku tampalkan balik yg pecah tu buat sementara cari yg baru..mcm2 hal hujung2 tahun nih! Ni tayar pulah dah mula bunyi semacam, mcm ball bearing tayar belakang je yang pecah...tunggu dulu...:-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...