Tuesday, December 8, 2009

Berat terkini: 90.3kg!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hari ni bangun pagi sikit temankan wife mark skrip contoh. Semalam dia dah mula meeting and dpt 200 skrip. saje je temankan dia, aku pon bukan ada buat apa sgt nak simpan tido, di samping tu dpt jugak layan2 internet pagi2 buta ni. Ni dah dengar azan subuh.

Hari tu masa kat Tesco Kelantan aku sempat timbang berat kat satu mesin. Mesin ni special sikit pasal, di samping timbang berat, dia ukur ketingggian, beri anggaran BMI kita, nyatakan berat berlebihan dan siap bagi print lagi. Bayar cuma 40 sen aje. Tak mcm sesetengah mesin timbang, siap bagi ramalan lagi, mengarut je. Semua anak beranak aku timbang sama. Aku rasa maklumat yg mesin tu bagi betul pasal aku ada jugak kebelakangan ni timbang berat badan dan tinggi aku pon mcm tu jugak.

Kalau dilihat pada slip tu, aku terlebih berat sebanyak 20kg!! Fuh!! memanglah ada keinginan nak capai berat ideal tu, sapa tak nak, lebih2 lagi dengan umur aku yang mcm sekarang nih. Bukan tak bersyukur, tapi ada sikit risau. memang bersyukur psl wp aku ni tergolong dlm group terlebih berat, tapi setakat nih, alhamdulillah, belum ada penyakit menyinggah. Memanglah sekarang nih belum ada apa2 penyakit lagi, sihat walafiat, boleh makan apa saja tapi esok belum tentu lagi. Bukan tak pernah cuba nak kurangkan berat badan, kurangkan makan dan buat senaman sikit2, tapi biasanya hangat2 tahi ayam je.

Orang kata, nak turunkan berat ni kena kurangkan makan nasi, memang betul, ramai dah kawan2 aku yang nampak sikit kurus psl kyrangkan mkn nasik. Tapi mcm mana pulak nak kurangkan nasik? Pagi, petang, malam asik makan nasik je. Kalau tak kena nasik, bisa menggigil gua punya badan. Lagi pon kalau tak makan nasik, nak makan apa?? Bukan apa, sejak dua menjak ni, aku rasa tak selesa sgt dengan perut aku ni. Rasa saiz dia lebih besar sikit. Sebelum ni pon bukannya perut aku ni kecikpon. Saiz seluar masih mcm dulu jugak, tapi tak boleh nak kata jugak psl musim cuti nih bukannya pakai pon seluar kerja, asik dok pakai kain pelikat dan seluar katok je..

Tapi aku rasa aku kena 'kecikkan' saiz perut aku nih. Dah terlampau sgt besarnya sampai hilang kehenseman sebenar aku (kah-kah-kah). Tak kisah sgt apa org nak kata psl perut aku nih (mcm dorang tu bagus sgt), tapinakkan selesa, selesa bergerak, selesa pakai seluar baju dan selesa (ehem..). Aku teringin jugak nak mandi kolam kat hotel2 menemankan anak2, tapi dengan tubuh badanku yang seksi giler ni, takut jugak ada wanita2 jelita kat kolam renang tu fall in love kat aku... (soryy na, gurau je..). tak adalah tak pakai baju masa nak mandi, tapi kalau pakai baju mandi masa mandi kat kolam, mesti nampak ketulan otot2 perut dan dada aku yang macho ni. InsyaAllah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...