Monday, December 14, 2009

aku, broadband, pen merah, baby, lomang dan rendang

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Aduusss....
susahnya nak online...
broadband nih mcm apa ntah,
agaknya dah sampai limit dia kot,
susah sgt., buang masa aku je.
tapi kalau tak online, rasa mcm nak online,
bila dah online, rasa mcm nak terajang je laptop nih!!
Coverage siap ada 5 bar, tapi trafffik hampes!!!
Tengahari tadi dah cuba, melangut je tgk skrin putih.
sampai bila la aku nak dpt coverage yang perfect nih!!!
nak harapkan streamyx..lupakan sajalah, berapa tahun lagi belum tentu ada coverage
kat ulu naling nih...
huhu
huhu
huhu
sabo je la, tak dapek den nak nolong...

hari nih dah mula bertugas sampai rabu nih. sampai je sekolah dalam pukul 9, terus bukak skrip dan terus tanda sampai jam 2. dpat jugak 22 buah skrip. Aku rasa tanda skrip spm nih lagi senang la dari PMR tak stress sgt. Dapat tanda 30 skrip dalam satu hari ok gak lah. Hari ni wife aku pon ada lecture, tapi dia lagi terok, start jam 8 pagi td sampai pukul 5 nih, tu nak cover supaya dia tak yah dtg byk kali kat college. Aku tak kisah asal dia larat.
Dalam masa dok menanda kat sekolah tadi lang amir call soh dtg surau mlm nih ada 'balun' sikit. Aku sejak jumaat lepas, tak gi surau psl domam. So aku bg tau lah sobab musabab tak gi surau 2-3 hari tu. Kata dia tak apa, nnt balik singgah dulu rumah dia, ada barang nak bagi. tak kisahlah, mmg lalu depan rumah dia pon kalau balik rumah. sampai je aku horn, tgh nak parking dia keluar bwk 2 batang lomang paneh dengan rondang. Terkejut pakcik!!
"apo nih bang??""
"ado barang sikit nih hah"
"rayo ko nih bang?"
"tak do, anak menantu ada balik nih"
"ooo..timo kasih yo bang"
"yolah, ok yo"

Sampai rumah terus aku bantai lemang dan rendang yang masih panas tu.
Humang aih, sodapnya...
bedal 2-3 ketul
sambil ajak mak aku join sekali.
aku mmg suka kalau lemang nih lembik2 sikit dan masih panas.
cukuplah 2-3 ketul.
tak pyh mkn tengahari lagi.

"ayah, mak balik pukul berapa hari ni??"
"hari ni mak balik lambat sikit, mak banyak kerja."
"pukul berapa?"
"pukul 6 kot"
"huhuhu"
.....zzzzzzzzzzzzzzzzz....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...