Thursday, December 24, 2009

Dah nak tarik ke??

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Semalam masa tengah syok tido, lepas dekat seminggu struggle mark paper, dapat call dari bank pasal kereta tak settle lagi. Wife aku yg angkat, aku malas nak layan, soh wife aku cakap nanti aku bayarlah. So, dia cakap mcm aku suruh cakap, dia kata orang tu mcm boring jer...hehehe.. Dia suruh bayar paling lewat hari isnin nih.

Lepas makan tengahari aku terus keluar pilah, konon nak bayarlah pakai CDM maybank, kebetulan tak de orang, tekan punya tekan kot2 boleh byr ke ambank, tak ada pulak. Tanya pak guard, dia kata tak ada. So aku ambik keputusan gi bahau je la (jauh siot!!). Dalam perjalanan otak jalan, apa macam kalau mesin rosak ke apa, sambil tu pikir2 dalam masa terdekat nih, bila pulak nak keluar seremban. Kemudian, baru teringat hari sabtu nanti nak ke seremban kenduri rumah abg kamal, terus aku turn balik.

Yelah, bukan tak nak bayar dan bukannya tak ade duit nak bayar, tapi masa tak ada, tak sempat. Kalau kat pilah ni ada Ambank, dah lama bayar dah. Tapi branch dia kat seremban, tak pon kat bahau, jauh siot!! Tak ade hal aku nak gi bahau atau seremban semata2 nak bayar keta. Dulu branch ambank ni ada kat pilah, tulah yg aku ambik loan ambank, nnt senang nak bayar, tapi tup-tup, ditutup pulak branch kat pilah nih. Kalau nak bayar kenalah gi seremban ke atau bahau. Tapi sekarang nih senang sikit, tak payah berkejar office hour pasal dah ada mesin CDM. Hari tu aku dah nak bayar, tapi mesin pulak tutup psl tgh maintenance.

Tapi rasa ralat jugaklah bila dapat call mcm tu. Baru sebulan lewat bayar dah kecoh call. Setidaknya dorang kenalah tgk jugak rekod pembayaran aku, tak pernah miss punya. Cuma kali ni agak lewat, cuti dulu budget lari sikit, tapi sekarang dah ada cukup untuk bayar 2 bulan. Dua2 keta aku avanza & spectra tu sebulan kena RM1635. Kalau 2 bulah RM3270.00.... fuh!! tapi ada, jgn risau...malas nak tangguh lagi, kot bertambah2, segan pulak nak bayar... :-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...