Monday, December 7, 2009

Check-in Room 559, Equatorial Bangi


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Alhamdullilah, dah check-in kat equatorial ni lebih kurang jam 3.30 ptg td. Sebelum tu singgah rumah abg aku kat kg Jimah. Kebetulan mak aku nak stay situ jap, dia kata dah lama tak jumpa abg aku tu. Boleh tahan jugak hotel ni, kira macam 3-4 star jugak lah. tah macam mana wife aku dpt kecek bell boy sampai kitorang dpt reserve parking kat depan hotel nih, tapi kena byr rm10, siap buat signboard lagi utk keta kitorang. Petang tu kitorang keluar rayau2 kwsn kolam hotel. Boleh tahan juga cantiknya. Ada kolam ikan kap merah, nampak je kelibat org lalu terus ikan2 tu berenang dekat kitorang. Sekali nafisah tabur sikit mami, berebut2 ikan2 tu dtg. Then kitorang gi kajang, ambik kesempatan beli sate haji samuri, 15 cucuk je & bungkus!!


Lepas tu terus gi alamanda putrajaya, makan kat situ, then pusing2. Dalam masa pusing2 tu dpt pulak msg dari kelate kata KB Mall runtuh!! Astaghfirullah!! 3 orang meninggal. Dengar2 cerita laluan ke tempat parking yang roboh. Aku tak hairanlah psl mutu buatan bangunan sana teruk sgt. Masa jalan2 kat KB Mall tu, banyak kwsn parking kat bumbung ada air bertakung wp bukan musim hujan. Tak ke bahaya tu?? Lepas tu pulak masa wife aku Q nak bayar buku kat Popular, tetiba je dua orang anak India terus potong Q. Apalagi hangin satu badan la wife aku, ye la biar pon budak, kena la tau beratur dulu, tak pon excuse dengan cara yang baik. Dah dua kali kitorang kena mcm ni dan dua2nya India, tak tahu bahasa. ingat awak je ke ada duit nak beli buku??  Si cashier ni pulak boleh layan pulak berok dua ekor tu.Nak kata nak cepat tak jugakpsl lepas tu aku pulak masuk kedai tu, ada lagi dok berlegar2 dan dok kecoh mcm kedai tu dia yg punya.. However, chewah... hari ni kira lucky day kitorang lah, selain kejadian kat counter Popular tu, banyak juga orang yg kami jumpa hari nih baik2 dan peramah. Masa nak masuk UKM nak tgk tempat wife aku meeting esok, pak guard tu kan main lagi nak menolong kitorang, siap bagi peta UKM lagi kat kitorang. Aku mula2 takut jugak nak masuk, kot2 kena ambik pas ke atau tak dibagi masuk langsung, tapi alhamdullilah, today was our lucky day..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...