Monday, November 30, 2009

Gambar Konvo 1994

My view point of...

Hari ni dah mula hujan, agak renyai sikit, igt nak jln2, tapi dah cuaca mcm nih, berat lah sikit. Tgk petang sikit kot keluar la. Dok rumah boring-boring nih teringat pulak kat gambar aku konvo yang 'diturunkan' dari dinding rumah nih. Aku tak tahu bakpo gambar yang dua keping tu diturunkan (tak de gambar lain pon kat dinding rumah nih). Aku perasan gambar2 tu diturunkan masa balik raya puasa lepas, aku cari-cari rupanya ada tersimpan dalam bilik tido kitorang nih. Gambar tu aku gantung lepas balik konvo tahun 1994 dulu. kat situ lah dia duduk sampailah sekarang ni. Aku ingat gambar tu diturunkan masa kenduri mak aku nak gi umrah sebelum puasa hari tu, agaknya la.. Aku tak kisah pon gambar2 tu diturunkan dan aku tak berprasangka apa2 pon dan aku tak pon bertanya dorang kenapa. Wife aku pon ada tanya aku mana pegi gambar konvo aku tu, psl dia pon perasan tak de. Dia cadangkan aku bawak balik ke Pilah la gambar tu dan sangkutkan kat rumah kitorang. Aku pon ingat macam tu. Dulu pon aku mmg dah rancang nak ambik gambar tu, tapi memandangkan gamabr tu masih tergantung, nnt apa pulak kata dorang terutama mak aku. So bila gambar tu dah diturunkan, cerahlah peluang.

Tadi dah boring2 ni, aku gi ambik gambat tu dan bersihkan. Frame gambar yg kecik dah reput sikit, tapi yang besar ok lagi. Kelakar jugak tgk gambar konvo ni terutama jubah dia. Tu tahun 1994, jubahnya kalau nak banding dengan jubah budak2 tadika, lagi cantik jubah budak2 tadika. Kalau tak salah aku jubah tu digunakan hingga tahun 2002. Pasal masa aku graduat master tahun tu, jubah yang aku dan wife aku pakai tu jubah baru, kitorang ambik pon masih berbungkus plastik lagi. Bayangkan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...