Sunday, May 26, 2013

Untuk 2 hari sahaja...

Alhamdulillah sekarang abe dah ada di kampung halaman abe iaitu di wakaf che yeh, my home town. Malam tadi naik bas di kuala pilah jam 10 malam dan sampai di Kota Bharu jam 7.30 pagi. Sebaik sampai, abe gi sarapan nasi berlauk dulu di gerai makan dekat pasar buluh kubu. Abe naik bas no 44 lebih kurang jam 8.15 dan sampai ke rumah lebih kurang jam 9.00 pagi. Bila sampai abe tengok emak abe agak bersbeza sikit daripada sebelum ni, kurus, pucat dan agak keletihan. Suara pun agak lemah. Dia sebenarnya tak sihat sejak seminggu lepas, katanya sakit punggung (sakit lama) dan cirit birit sikit tapi sekarang ni jam 4.50 petang keadaan dia dah nampak beransur baik.

Abe balik kelate ni sorang-sorang aje. Bukan merajuk dan bukan bawak diri.Abe memang windu nak balik kelate sejak 2 bulan lepas. Wife abe ada kelas musin cuti ni dan anak2 pun tak nak ikut abe, lebih suka ngan mak dia. So kalau sorang2 sorang abe ambik keputusan untuk balik dengan bas aje. Tiket abe ambik hari jumaat lepas sekali dengan tiket balik ke kuala pilah. Tiket balik ke kuala pilah abe beli dua ingat nak bawak mak abe balik sama ke kp, tapi memandangkan keadaan dia yang kurang sihat, nampak gayanya abe balik seoranglah dan tiket satu lagi kira burn.

Rasanya balik kali ni abe tak ke mana2 pasal masa pun singkat, kenderaan pun tak ada tapi kalau mendesak bolehlah pakai motor kat belakang tu. Malam besok abe balik semula pasal hari selasa ada mesyuarat memanah di balai gadang jpnns..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...