Tuesday, May 21, 2013

Guru Malaysia: 1 Aspirasi 1 Agenda

Sambutan hari guru tahun ni abe sambut di sekolah baru, lebih daripada tu, abe kena hadiri 2 acara hari guru iaitu majlis pelancaran hari guru peringkat negeri pada malam 15/5 dan majlis perasmian hari guru peringkat kebangsaan pada malam 16/5. Pada pagi tadi pulak abe dapat panggilan dari sekolah lama menjemput abe majlis jamuan hari guru agaknya pada 20/5 ni.

Sambutan hari guru disekolah bari ni agak meriah jugak di mana guru-guru diarak ke dewan sebelum ucapan hari guru oleh tuan pengetua, nyanyian lagu guru malaysia dan acara memotong kek. Selepas tu acara sukaneka dan perlawanan bola jaring dan futsal natara guru dan murid. Lepas tu disambung pulak dengan acara dewan di mana dilangsungkan persembahan pelajar dan guru serta penyampaian hadiah. Akhirnya ada jamuan guru dan acara bertukar-tukar hadiah di kalangan guru.

Malamya abe dan wife pergi ke sambutan hari guru peringkat negeri di padang majlis bandaran. Ada majlis makan malam, dapat jugak jumpa beberapa orang rakan guru.

Malam besoknya abe dan wife hadiri pulak majlis pelancaran hari guru peringkat kebangsaan di stadium tertutup nilai. Kat sini pun abe jumpa pengetua sekolah abe dan pegawai ppd. Sebaik sahaja selesai pengumuman tokoh guru tahun ini, abe pun baliklah.

Semalam pulak abe hadiri majlis jamuan sempena hari guru sekolah lama abe. Dapat jugak jumpa kawan-kawan lama tapi tak dapat borak sakan pasal kena duduk meja vip. Majlis tak lama dalam 45 minit gitu, selepas sesi bergambar, abe pon baliklah. Terima kasih kepada pihak sekolah kerana sudi jemput abe...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...