Saturday, May 4, 2013

Bertugas di tempat baru..

Alhamdulillah, abe dah lapor diri di sekolah baru pada 23/4 yang lalu, tetapi memandangkan gpk1 belum melapor diri dan ada penangguhan memulakan tugas di sekolah barunya, proses peralihan agak terbantut sikit. pk koko dan pk hem yang lama x dapat lagi berpindah ke post baru, jadi abe pun mintak penangguhan jugak sehingga 27/4. Abe pun dah kenal beberapa orang guru terutamanya guru lelaki, guru perempuan belum lagi cuma beberapa orang sahaja, Mereka ni muda-muda lagi, bertenaga dan bersemangat. Alhamdulillah, penerimaan mereka terhadap abe amat baik, dengan cepat abe dapat menyesuaikan diri di sini. Lagipun sekolah baru abe ni tak jauh beza dengan sekolah lama, sekolah felda, bilangan guru dan pelajar lebih krang sahaja bilangannya. Kemudian esoknya sampai jumaat, abe berada di sekolah lama, membereskan mana-mana tugasan yang belum selesai. Dalam masa tu abe diberi peluang untuk mengucapkan selamat tinggal kepada semua pelajar dan diadakan juga majlis perpisahan pada hari khamis Pada hari jumaat, abe berpeluang bersalamandengan semua pelajar dan memberi pesanan kepada mereka. Pada hari sabtu abe terpaksa ambil crk pasal ada majlis anugerah cemerlang nurin di ssp. Pada minggu ni abe mula bertugas di sekolah baru tapi dari segi teknikalnya belum pasal gpk1 mula bertugas disekolah baru pada 6/5 ni.Semalam didakan majlis perpisahan untuknya. So abe buat-buatlah sibuk di sekolah baru ni.

Pada 2/4 lepas abe gi interview npqel di IAB ditemani oleh wife abe. Dia crk hari tu. Alhamdulillah sampai tepat pada masa dan abe dapat bilik temuduga no 3 giliran ke 5. Biasalah temuduga gabra giler tapi bila calon pertama dan kedua keluar, mereka bagitahu yang ditanya tentang peranan di sekolah, perasaan gabra kendur sikit. Walau bagaimanapun abe tak kisahlah dan tak mau fikir lagi pasal temuduga npqel nih.

Esok 5/4 ialah hari mengundi. Pada mulanya abe ingat malas nak gi memangkah memandangkan penggunaan dakwat kekal ni diwajibkan, tapi tah macam mana tengah hari tadi terbuka pulak hati nak gi mengundi esok pagi..opss, abe mungkin tak pergi pagi, mungkin belah petang kot untuk elak kesesakan (malas nak Q)...

Okay, walau apa-apa pun pilihan anda, selamat mengundi...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...