Thursday, September 17, 2009

Celcom Broadband


Aku dah stahun lebih da pakai cbb ni.. dulu penah dah amik tapi masa tu tak de modem lagi...masa tu ingat langgan je cbb ni terus celcom bagi modem, ropanya bagi sim kad je...melilau kepala nak pakai hp buat modem tp tak dpt2...pas tu aku stop je la...2 bulan byr free je kat celcom. masa tu modem bb ni mahal 1k lebih jgk.. paling murah pon rm 999. pas tu bila harga modem ni murah sikt...tak murah jugak dalam rm499 la...aku amik balik cbb ni...ok la dapat la surf internet...byk bantu buat kerja...maklumlah sebelum ni pakai dial-up tmnet tu...punyolah lombab, internet x pat tapi duit disedutnya... Tapi kebelakangan ni CBB ni dah makin slow.. umah aku n tempat kerja ni tak ada 3G, so lombab...pakai line EDGE je...rasa geram n marah psl ada kadang2 stgh jam pon belum dpt apa2 lagi... n kdg2 rasa mcm nak karate je laptop nih... igt nak stop je CBB nih..tapi wife aku tak nak...biar je....so, dari buang duit asyik bayar bulan2 kat celcom tu, aku bagi je wife aku pakai, dia keje seremban, so ada coverage 3G, boleh dia pakai... n aku pon boleh la pakai sekali-sekala. kalau tak, aku tamatkan saja CBB nih..sakit hati je.. Sekarang ni pon aku tukar cabel modem nih pakai yang panjang sikit, dapatlah coverage banyak sikit.. boleh surf la..tu pon x byk, kalau nak upload atau download bhn size besar...mintak maap la... senang betol orang buat duit zaman sekarang nih...promote bukan main, tapi hampeh...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...