Tuesday, April 17, 2012

Tak nak pindah ke??

Tak nak pindah ke? Berapa jauh tu? Keluar rumah pukul berapa? Berapa lama ambik masa? Kenapa tak pindah? Inilah anatara soalan-soalan yang aku terima bila jumpa kawan-kawan lama. kadang-kadang naik rimas jugak dengan pertanyaan-pertanyaan macam ni. Aku pun heran jugak, kenapa diorang susah hati sangat aku bertugas jauh dari rumah. Aku sendiri pun tak kisah, tak ada sebarang masalah. Ada pernah jugak samapai diorang ni macam marah2 kat aku pasal tak pindah. Aku bertugas di tempat sekarang seronok tak banyak masalah dan dapat bertugas dengan senang hati. Kalau bertugas tempat lain yang mungkin lebih dekat, masalah lain pulak yang akan timbul, lebih teruk tak tahulah. Kena ingat jugak, masalah kita tak semestinya masalah kepada orang lain, kita tak selesa, tak semestinya orang lain pun tak selesa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...